Schiffer Mór (1857–1912) készruha- és rőföskereskedő és neje, Nemes (Neuer) Berta (1870?–1954) magánzó ötemeletes szecessziós sarokbérháza a Bíró Gyula tervezte Wesselényi utca 13. számú épülettel épp szemben, annál egy évvel korábban épült fel. A világvárosias átalakulást képviselő bérház tervezője Schwartz Jenő és Horváth Antal, kivitelezője Sándor Imre volt.
Schwartz Jenő – akárcsak Bíró Gyula – egyszerre volt építész és építési vállalkozó. Rengeteg bérházat tervezett és épített szerte a városban. Nem ebben a házban, de itt a negyedben lakott, a Király utca 51. szám alatt, általa tervezett és épített bérházban.
A szemközti ház telkéhez hasonlóan kismélységű és hosszú utcai frontú, 16/58 méteres telken a beépítés ugyancsak E alakú, kétudvaros. A két udvart nem lakószárny, hanem a lépcsőház választja el egymástól. Az elegáns nagypolgári bérház összes lakása utcai, természetesen komfortos, három-, négy- és hatszobás volt. Kivétel a manzárdszint, ott egyszobás, udvarra nyíló lakások sorakoztak. A hátsó függőfolyosó és az arra nyíló mellékhelyiségek az alsóbb szinteken azonban egy mindössze három méter széles udvarra és a vele szemben meredező tűzfalra néznek.
A Schiffer-ház későbbi tulajdonosa 1923-tól Katona Vilmos és neje, Stux Zsófia lett. Ők a házon több kisebb átalakítást is végeztettek. Saját lakásukat az első emelet 12. szám alatt 1928-ban alakították át. A tervek elkészítésével a kor egyik legjelentősebb építészét, Kozma Lajost bízták meg. A négy szoba hallos, cselédszobás lakásban talán még ma is látható az art deco jellegű madarat, szarvast, házat ábrázoló színes ólomüveg ablak, a rejtett világítás, a faburkolat, a márvány kandalló és az üvegezett tolóajtó. A mezzaninszintet nem lakások, irodák, műhelyek vagy üzletek foglalták el, hanem a híres Lichtmann cipőgyár. A két világháború között ez a márka fogalom volt. A földszinten, Weisz Mendel kóser vendéglője és a Kardos-féle bútorüzlet mellett a Lichtmann cég is üzletet nyitott. Az üzlet új portálját Lichtmann Miksa és testvérei 1933-ban készíttették el.
A saroképület arányai, a kör alakú zárt sarokerkély és a legömbölyített sarkú, valamint hullámzó vonalú zárterkélyek mintha a szemközti ház előképei lettek volna. Az összhatás mégis egészen más. A zárterkélyek fölötti pártázatos kiemelés itt nem lépcsős, hanem függönyíves, az elaprózott díszítőelemekkel szemben a homlokzaton két nagyméretű, két szintet átfogó gyönyörű gipszdombormű, pálmaágat tartó angyal látható. A díszítés jellege nem a magyar népművészetre, hanem az art nouveau-ra, a francia szecesszióra emlékeztet. A kör alakú, zárt sarokerkély az ív mentén, középen három ablakkal megnyitott. A bérház klasszicizáló stílusú előcsarnoka is rendkívül nagyvonalú. A színes mintás mozaiklapos padlóburkolatú, mennyezeti stukkókkal és frízzel díszített előcsarnokból márványoszlopos, tükrös fülke nyílik, ahol a liftre várva magas lábazatba foglalt márványpadon lehet megpihenni.
Schiffer Mór a Kozma utcai zsidó temetőben nyugszik (5-18-41).
A századforduló Budapestjét képviselő jellegzetes, elegáns szecessziós bérház 1944-ben csillagos ház lett, 2005 óta műemlék.
(Forrás: Védtelen örökség, 2007, 438-441.)